Bezorging
Levertijden
Bij Energie-warenhuis hangt de levertijd sterk af van het bestelde product. Omdat een aantal producten verzonden worden vanuit het buitenland, geven we per product specifiek aan wat de verwachte levertijd is. De bestelling wordt rechtstreeks van fabrikant naar onze klant verzonden. Er kan daarom sprake zijn van verschillende transporteurs voor eenzelfde bestelling. Garantie over de exacte leverdatum en –tijdstip kunnen we daarom ook niet geven.
Wat te doen bij een verkeerde levering?
Heb je een verkeerde levering ontvangen, neemt dan contact op met onze klantenservice via info@klantenservice.nl. Onze medewerkers helpen je graag verder en lossen dit probleem direct met en/of voor je op.
Wat te doen bij een defect product binnen de garantieperiode?
Op alle producten geldt de productgarantie zoals vastgesteld door de fabrikant. Bij de zending ontvang je hiervoor een garantiedocument/handleiding. Hierin kun je alles terugvinden over hoe je een defect product retour stuurt. Mocht je er niet uitkomen, kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice via info@energie-warenhuis of 0031 (0)648 787 887.
Retourneren
Randvoorwaarden
Je hebt het recht om binnen 14 dagen, zonder opgave van redenen, een product retour te sturen conform het herroepingsrecht.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag:
- waarop het product in je bezit is;
- bij meerdere producten in een bestelling, die afzonderlijk worden geleverd: waarop je het laatste product hebt ontvangen;
- bij een product dat uit verschillende onderdelen bestaat: waarop je het laatste onderdeel hebt ontvangen.
Je maakt gebruik van het herroepingsrecht door je retouropdracht aan te melden bij onze klantenservice. Na het aanmelden van je retourzending, heb je nog 14 dagen de gelegenheid om het product daadwerkelijk te retourneren.
Je kunt het product alleen retourneren, indien:
- het product compleet & onbeschadigd is;
- in de - voor zover redelijkerwijs mogelijk - originele staat en fabrieksverpakking;
- Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het product op een andere wijze hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen wij jou aansprakelijk stellen.
Producten retourneren
Door het invullen van het modelformulier geef je aan dat je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht. Een kopie van het formulier verzoeken wij je digitaal aan ons te versturen. Wanneer je de producten retour wilt sturen, dien je contact op te nemen met onze klantenservice. Omdat wij de bestellingen rechtstreeks van fabrikant naar onze klant laten leveren, gelden er voor ieder product andere retourvoorwaarden en retouradressen. Onze klantenservice helpt je daarom graag verder met de retourinstructies. In je retourzending dien je in ieder geval het modelformulier bij te voegen met het opgegeven referentienummer van de bestelling.
De verantwoordelijkheid om het product in goede staat bij de desbetreffende fabrikant af te leveren, ligt bij jou als koper. Vergeet niet het pakket of de zending voldoende te frankeren. Retourzendingen die ongefrankeerd of onvoldoende gefrankeerd naar de fabrikant worden gestuurd, worden automatisch geretourneerd. Tevens raden we je aan om de zending te verzekeren. Je bent namelijk zelf aansprakelijk voor de retourzending. Je aanmelding wordt binnen drie dagen na ontvangst in behandeling genomen en opgelost.
Retourkosten & terugbetaling
Indien je de gehele bestelling retour stuurt, betalen wij de verzend-/transportkosten terug. Wij betalen je terug op dezelfde wijze waarmee jij hebt betaald. Als je nog facturen met een betalingsachterstand open hebt staan, verrekenen we het bedrag met dit openstaande saldo.
Betaalverplichting
Met het toepassen van het herroepingsrecht vervalt niet je eventuele betaalverplichting. Je zult dus binnen de gestelde termijn moeten betalen. Is door het retour verwerken in onze administratie een tegoed ontstaan en heb je de bestelling vooraf met iDEAL betaald, dan storten wij dit zo spoedig mogelijk op je rekening.
Vragen
Heb je hier vragen over? Neem contact om met onze klantenservice via info@energie-warenhuis.nl of vul het contactformulier in. Wij proberen je melding binnen 48 uur te behandelen.